Przejdź do treści strony

Ważna informacja dla właścicieli posesji, na których znajdują się wyroby zawierające azbest

Przypominamy, że zgodnie z prawem na właścicielu, zarządcy bądź użytkowniku nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest, spoczywa obowiązek sporządzenia informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania oraz do 31 stycznia złożenia go do gminy.

Informację sporządza właściciel, zarządca lub użytkownik w dwóch egzemplarzach,
z których jeden:

  1. osoby fizyczne nie będące przedsiębiorcami przedkładają wójtowi gminy,
  2. podmioty prawne, przedsiębiorcy przekładają bezpośrednio marszałkowi województwa,
  3. drugi egzemplarz należy przechować przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Informacje należy składać corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy.

Ponadto, właściciel nieruchomości, na której znajdują się wyroby lub odpady zawierające azbest jest zobowiązany do przeprowadzenia kontroli stanu wyrobów
w terminach wynikających z oceny stanu tych wyrobów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów
i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest.

Poniżej udostępniamy Państwu formularze informacji oraz oceny stanu
i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest do złożenia
w Urzędzie Miejski w Olsztynku, Ratusz 1, 11-015 Olsztynek (tel. 89 519 54 75).